
PayTraq Blog
Ako rýchlo odosielať zákazníkom faktúry cez PayTraq?
Tagy: faktúra, import
Tu je niekoľko spôsobov, ako odoslať faktúru vášmu zákazníkovi.
Odoslanie cez email
Faktúra je odoslaná príjemcovi na uvedený email alebo na cloud-službu alebo do osobného kabinetu, kde si ju môže zákazník nájsť.
Zákazník môže spracovať faktúru skopírovaním údajov a potom vložením do polí svojho dokumentu.
Priamy odkaz na faktúru
Tento spôsob umožňuje príjemcovi otvoriť odkaz a vidieť, uložiť, vytlačiť alebo exportovať si svoju faktúru. Odkaz môže byť odoslaný cez email alebo cez priamy komunikačný program, ako napr. Skype.
Tradičný spôsob - doručenie faktúry poštou
Vytlačená faktúra v obálke je odoslaná príjemcovi poštou na ním zadanú adresu.
Účtovný softvér PayTraq podporuje všetky tri možnosti prípravy a odosielania faktúr.
Prečo vám radíme používať priamy odkaz na faktúru?
Odporúčame používať priamy odkaz na faktúru, pretože sa jedná o ten najpohodlnejší spôsob doručenia. Tento spôsob je pohodlný nielen pre odosielateľa, ale aj pre príjemcu. Tu je niekoľko dôvodov prečo:
-
Priamy odkaz na faktúru je dostupný online, a príjemca si môže kedykoľvek pozrieť, či bola platba prijatá alebo nie.
-
Pokiaľ bola faktúra upravená, nemusíte ju posielať ešte raz, pretože je obnovená automaticky.
-
Priamy odkaz na faktúru umožňuje uloženie faktúry v rôznych formátoch. Môžete využiť klasický formát PDF na tlačenie, ale tiež ju môžete exportovať do ďalších formátov. Momentálne sú v PayTraq dostupné formáty XML, UBL a CSV.
Import a export faktúr a ďalších dokumentov
Okrem toho môžete v PayTraq exportovať, a tiež importovať dokumenty vo formáte XML.
Importovanie dokumentov v PayTraq XML formáte je dostupné v Nákupy >> Nová operácia >> Importovať dokument. Toto platí pre všetky typy dokumentov (vrátane nákupných objednávok a nákupných poukazov). V časti Predaje je import dostupný pre predajné objednávky.
Prijaté dokumenty môžu byť tiež importované priamo z odkazu na dokument, v tomto prípade nemusíte uložiť súbor do vášho počítača, a potom ho zase nahrávať.
Import dokumentov šetrí čas, a tiež zabraňuje chybám, ktoré môžu vzniknúť pri manuálnom zadávaní údajov. Pokiaľ vy alebo váš zákazník alebo dodávateľ pracujete súčasne v PayTraq, potom je zdieľanie faktúr omnoho jednoduchšie a pohodlnejšie.